Hemen aşağıdaki alana mail adresinizi ekleyerek tüm gelişmelerden anında ve ücretsiz haberdar olabilirsiniz.
Daha fazla güç elde etmek amacı ile tercih ettiğimiz bu uygulama Günümüzde şeklini değiştirmektedir. Günümüz malzeme kalitesi ve turbo teknolojisi daha yüksek turbo devirlerini mümkün kıldığından, Eskiden bir GT17 turbo ile elde edilen gücün daha fazlası bugün bi GT14 ile sağlanabilmektedir. Bunda çok ilerleyen değişken geometri teknolojisinin de önemli rolü var. Artık turboların FlowRate(hava geçirgenlik) seviyeleri çok yüksek.
Artık daha yüksek güç ve tork elde edebilmek için turbolarımızı büyütüp alt devirimizden taviz vermek zorunda kalmıyoruz. Aynı boyutlarda, hatta daha küçük çaplarla daha yüksek güçler mümkün. Artık Turbomuzun boyutunu değil teknolojisini geliştirmeliyiz. Bir 1.7Dti Corsa üzerindeki 15yıllık turbo teknolojisini, günümüz turbo teknolojisi ile yer değiştirdiğimizde Muhteşem sonuclar elde edebilmek mümkün. Hemde alt devir performansını öldürmeden, hiçbir taviz vermeden..
Önemli olan doğru turboyu seçmek. Nasıl anlayacağız ? Mantık basit, Hedeflediğimiz gücü belirleyip motor hacmimize böleceğiz, Böylelikle hedeflediğimiz motor gücünün motor litremize oranı çıkacak ortaya. Örneğin 1700cc turbo dizel motor 180hp hedefliyoruz, Litre basına 105küsür hp.. Tercih edeceğimiz turbonun, std olarak kullanıldığı motorun bizim motorumuza olan hacim farkı fazla olmaması şartı ile motor hacminden litre basına düşen motor gücü 105 e ne kadar yakınsa o turbo bizim için o kadar uygundur.
Günümüzde 2 litre turbo dizel motorlaa 180-200hp ler ürettirebiliyorlar. Hatta çift turbo kullanıp 200 üzeri güçler elde ettiklerini görüyoruz. Aynı şekilde 1.6lt de 130hpleri görüyoruz. Bu turbolar çok verimli, Kullanılabilir. Her turbo uygun kontrol mekanizması ile dışarından harici olarak sürülebilir. Elektronik wastage li sistemler pnomatik hale çevrilebilir. Akuplasyonda bunlar problem olmamalı. VNT turboların basınc regülasyonunu sağlayan kendi geliştirdiğimiz wastgate leri kullanabilirsiniz.